پارک ناژوان اصفهان

پارک ناژوان اصفهان

پارک ناژوان یکی از مهمترین پارک‌های اصفهان است و در غرب شهر واقع شده است. این پارک در دهه ۱۳۳۰ میلادی توسط شهرداری اصفهان تاسیس شد. این پارک در ابتدا با نام «پارک فردوسی» شناخته می‌شد ولی پس از انقلاب اسلامی نامش به «پارک ناژوان» تغییر کرد. هم اکنون پارک ناژوان اصفهان زیر نظر مدیریت طرح ساماندهی ناژوان که وابسته به شهرداری اصفهان است، اداره می‌شود.

پارک ناژوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در شهر اصفهان است. این پارک در منطقه‌ای به نام ناژوان واقع شده است و مساحت زیادی دارد. این پارک به عنوان یک محل تفریحی و سرگرمی برای خانواده‌ها و گردشگران شهر اصفهان شناخته شده است.

متاسفانه در نزدیکی پارک ناژوان ایستگاه مترو و اتوبوس وجود ندارد و بهترین وسیله برای رفتن به پارک ناژوان ، خودرو شخصی است.

وسعت پارک نازوان اصفهان حدود ۱۲۰۰ هکتار است. اراضی محدوده ناژوان به دلیل دارا بودن پوشش سبز و عبور رودخانه از آن در مجموع اقلیم معتدل تری نسبت به اصفهان دارد و دسترسی به آن از طریق بزرگراه شهید حبیب‌اللهی و خیابان الفت و عبور از پل زاینده رود در مجاورت باغ پرندگان امکان‌پذیر می‌باشد. این گردشگاه یکی از نقاط سرسبز حاشیه زاینده رود می‌باشد و سرچشمه اکثر مادی‌های شهر اصفهان از منطقه ناژوان است.

پارک ناژوان یکی از مهمترین پارک‌های اصفهان است و در غرب شهر واقع شده است. این پارک در دهه ۱۳۳۰ میلادی توسط شهرداری اصفهان تاسیس شد. این پارک در ابتدا با نام «پارک فردوسی» شناخته می‌شد ولی پس از انقلاب اسلامی نامش به «پارک ناژوان» تغییر کرد. هم اکنون پارک ناژوان اصفهان

پارک ناژوان بیشتر به خاطر باغ‌هایش شناخته می‌شود که در آن‌جا وجود دارند. این باغ‌ها و ارگ ها در زمان حکومت قاجاریه به منظور تأمین نیازهای آبی شهر اصفهان که در شرق پارک قرار دارد، ساخته شده بود. این باغ‌ها شامل باغ‌هایی مانند باغ ناژوان، باغ دل‌گشا، باغ قاضی و باغ علوی بودند که در حال حاضر همگی به فضای سبز پارک تبدیل شده‌اند.

پارک ناژوان اصفهان نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان است که دارای امکانات متعددی برای بازدیدکنندگان است. این پارک امروزه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اصفهان است و دارای امکاناتی نظیر تله سیژ، باغ پرندگان، اکواریوم، زمین‌های ورزشی، استخر، کمپینگ، زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌های درشکه سواری، اسب سواری، قایق‌رانی و محوطهٔ دوچرخه‌سواری است.

پارک ناژوان اصفهان دارای باغ‌های زیبا و مرتع‌های سبز است که محیطی دلنشین و آرامش‌بخش را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این پارک همچنین دارای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی است که محیطی صمیمی و دلنشین را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند.

پارک ناژوان اصفهان دارای یک میدان ورزشی است که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در فضایی آزاد ورزش کنند. همچنین این پارک ناژوان اصفهان دارای مسیرهای پیاده‌روی زیبا است که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در محیطی سبز و آرامش‌بخش قدم بزنند.

پارک ناژوان اصفهان کجاست ؟

پارک ناژوان اصفهان در واقع یک پارک عمومی است که به دلیل وسعت بالای آن، فضای مناسبی را برای تفریح و گردش فراهم می‌کند. این پارک شامل فضاهای سبز و باغاتی است که با گونه‌های مختلف درختان و گل‌ها تزئین شده است.

پارک ناژوان اصفهان در 7 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد که یک مجموعه ورزشی گردشگری و تفریحی توریستی کامل و جامع به حساب می آید. پارک ناژوان یک پارک با درختان تنومند و قدمت دار است که با ورود به این پارک سرسبزی و تمیزی و شادابی در این پارک شما را به وجد خواهد آورد.

همه گردشگران داخلی و خارجی گردش در پارک ناژوان اصفهان را در برنامه خود قرار می دهند چرا که هوای مطلوبی و طبیعت بکر و سرسبزی دارد و همچنین امکانات رفاهی تفریحی مهیج و متنوعی را در خود داراست باغ پرندگان، باغ خزندگان، موزه باغ پروانه ها ، موزه صدف ها و آکواریوم تونلی اصفهان ، قایق رانی پارک آبی و ….. در این پارک قرار دارد ؛ همچنین در این پارک شهربازی  و تله سیژ تعبیه شده است که مکان مفرهی برای کودکان و بزرگتر ها به حساب می آید این یعنی یک تیر و چند نشان.

تفریحات پارک ناژوان

همه گردشگران داخلی و خارجی گردش در پارک ناژوان را در برنامه خود قرار می دهند چرا که هوای مطلوبی و طبیعت بکر و سرسبزی دارد و همچنین امکانات رفاهی تفریحی مهیج و متنوعی را در خود داراست

باغ پرندگان اصفهان در این پارک قرار دارد که بسیار دیدنی و زیباست.

 باغ خزندگان اصفهان با گونه های خزندگان سمی و غیر سمی و نیمه سمی دیدنی است .

موزه باغ پروانه ها ، موزه صدف ها  در پارک ناژوان قرار دارد.

آکواریوم تونلی اصفهان هم در پارک ناژوان قرار دارد.

 در این پارک شهربازی  و تله سیژ تعبیه شده است که مکان مفرحی برای کودکان و بزرگتر ها به حساب می آید.

در پارک ناژوان فضایی برای قایق رانی وجود دارد که این قایق رانی در آب های زلال انجام می شود.

 پارک ناژوان دارای یک دریاچه است که با قایق رانی در آن بسیار لذت بخش است. این دریاچه دارای مناظر زیبایی است و به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم پارک ناژوان شناخته شده است.

در کنار پارک ناژوان، یک پارک آبی نیز وجود دارد که با استفاده از تجهیزات مختلفی مانند تونل آبی، شلال‌ها، استخر‌های مختلف و… برای بازدید کنندگان تجربه‌ای متفاوت از تفریح در آب فراهم می‌کند. پارک آبی ناژوان پارکی زیبا برای آب بازی کودکان می باشد که بسیار مهیج است.

در پارک ناژوان امکانات تفریحی و گردشگری فراوانی وجود دارد که شاید همه این ها را در یک محیط یکجا ندیده باشید.

امکانات رفاهی تفریحی پارک ناژوان اصفهان

در پارک ناژوان آلاچیق های بسیاری وجود دارد تا عزیزان گردشگر به راحتی در این فضا ها ساعات را بگذرانید.

در پارک ناژوان امکان کمپینگ و چادر زدن برای مسافرین وجود دارد.

پارک ناژوان مجهز به زمین های متعدد ورزشی ، زمین های بازی برای کودکان، پیست دوچرخه سواری، مسیر اختصاصی برای پیاده روی در پارک، بوفه خوراکی، کافه رستوران، فروشگاههای صنایع دستی ، نمازخانه ، استدیو عکاسی ، سرویس بهداشتی، پارکینگ می باشد.

در پارک ناژوان شهربازی وجود دارد و این دارا بودن فضای تفریحی و بازی برای کودکان بسیار جذاب است. این فضا شامل تجهیزات مختلفی مانند پارکینگ، تعادلی، گردشی، راه‌رو، تونل و… است و برای سرگرمی و تفریح کودکان طراحی شده است.

مسیر رسیدن به پارک ناژوان اصفهان

پارک ناژوان اصفهان در 7 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد که برای رسیدن به این مکان گردشگری در اصفهان توصیه می‌شود از ماشین شخصی یا تاکسی‌های خطی استفاده کنید، زیرا این روش‌ها نسبت به استفاده از وسایل نقلیه عمومی راحت‌تر و سریع‌تر می باشند.

در هر کجای اصفهان که هستید  باید به سمت بزرگراه شهید حبیب اللهی حرکت کنید و مسیرتان را تا میدان سهره وردی ادامه دهید و در خیابان الفت داخل شوید. در خیابان الفت ورودی پارک ناژوان می باشد.

در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی، باید از ایستگاه مربوطه پیاده‌روی به مدت حدود ۱۵ دقیقه را انجام دهید، اخاطر نشان می شود که پیاده‌روی در این مسیر بسیار لذت‌بخش است و به‌دلیل قرار گرفتن در جاده سلامت و پارک ناژوان به‌هیچ‌وجه برای شما خسته‌کننده نخواهد بود.

قیمت بلیط پارک ناژوان اصفهان

به‌طور کلی ورود به مجموعه ی پارک ناژوان اصفهان رایگان است اما مراکزی که داخل این مجموعه قرار دارند بعضا شامل بلیط فروشی می‌شوند که این قیمت هر ساله توسط شورای شهر اصفهان بررسی ، تصویب و به شهرداری جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

در سال ۱۴۰۲ بهای بلیت مراکز گردشگری ناژوان در روزهای تعطیل، ایام خاص گردشگری و نوروز با روزهای عادی سال متفاوت خواهد بود.
ایام خاص و ویژه گردشگری در کشور مشخصاً در ایام نوروز از ۲۵ اسفند لغایت ۲۰ فروردین ماه و همچنین نیمه دوم شهریور ماه و روزهای تعطیل شامل جمعه‌ها و سایر ایام تعطیلات مناسبتی در طول سال خواهد بود.

طبق این مصوبه، بهای بلیت باغ پرندگان در ایام نوروز ۱۴۰۲ (۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین) و سایر روزهای تعطیل در سال ۱۴۰۲ و نیمه دوم شهریور ماه مبلغ ۴۵ هزار تومان، و در روزهای عادی سال ۳۰ هزار تومان خواهد بود.

هزینه بازدید از باغ خزندگان در این بازه زمانی ۳۵ هزار تومان و در روزهای عادی سال ۲۵ هزار تومان مصوب شده است.

مجموعه صدف‌ها و باغ استوایی و گیاهان گرمسیری نیز با هزینه ۲۵ هزار تومان برای روزهای تعطیل و ایام گردشگری و ۱۵ هزار تومان برای روزهای عادی سال، میزبان شهروندان و گردشگران است.

هزینه ورود به پارکینگ‌های ناژوان در این ایام ۱۰ هزار تومان و برای ایام عادی سال را ۵ هزار تومان است.

در مورد آکواریوم اصفهان و قیمت بلیط آکواریوم اصفهان در سال 1402 در مطلبی جداگانه بصورت مفصل و تفضیلی صحبت کردیم.

4.7/5 - (49 امتیاز)

نوشته‌های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] بیش از ۱۰ هکتار، در جنوب شهر اصفهان در داخل محوطه پارک ناژوان واقع شده است. این باغ به‌صورت دایره‌ای ساخته شده است و […]

trackback

[…] می توانید از مناظر و درختان سر به فلک کشیده در مجموعه ناژوان لذت ببرید. در حین تله سیژ سواری هم می توانید کوه زیبای […]

trackback

[…] یکی از مراکز تفریح و گردشگری شهر اصفهان است که در منطقه ناژوان واقع شده است. این باغ از جمله باغ‌های قدیمی صفوی در […]

trackback

[…] کنار شهر بازی پارک ناژوان، یک پارک آبی نیز وجود دارد که با استفاده از تجهیزات […]

trackback

[…] موزه صدف ها اصفهان می باشد که در منطقه جنگلی سرسبزی چون پارک ناژوان قرار […]

lpnei
lpnei
9 ماه قبل

ارزش دیدن داره ، مجموعه ناژلند زیبا بود ، موزه خزندگان و آکواریوم از بقه بیشتر دوست داشتم ، البته که باغ پرندگان هم دیدنش خالی از لطف نیست اما بیشر طاوس داشتن ?

محمودی
محمودی
9 ماه قبل

مسیر پیاده رویی عالی داره – توی اصفهان بهترین جا برای پیاده روی پارک ناژوانه

amir
amir
9 ماه قبل

اگر اینجا آب باشه معررکه میشه . جاده سلامت خیلی خوبه

مرتضی اصلانی
مرتضی اصلانی
9 ماه قبل

پارک ناژوان بعد از زاینده رود دومین مکان گردشگری اصفهان است که همیشه شلوغه و امکاناتی مثل زمین‌ های ورزشی، استخر، زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌ های درشکه سواری، اسب سواری و قایق‌ رانی دارد.

SedAli Abolhasani
SedAli Abolhasani
9 ماه قبل

این پارک خیلی بزرگ است و در دنباله رودخانه قرار دارد. مسیر ماشین رو کیلومترها در کنار رودخانه ادامه دارد و شما میتوانید در جایی نزدیک به خودرو خودتان و در فضای سبز به تفریح بپردازید. با این وجود در روزهای تعطیل مسیرها بسیار شلوغ میشود و شهرداری هم ورودی ماشین رو را میبند پس بهتر است بیخیال این مکان شوید یا خود را برای پیاده روی طولانی آماده کنید.
محوطه بزرگی برای ورزش(بدمینتون، والیبال و….) دارد و تعدادی میز پینگ‌پنگ هم در این پارک هست

Mostafa Meraji
Mostafa Meraji
9 ماه قبل

پارک ناژوان به مجموعه ای عظیم از بوستان ها و مراکز گردشگری و تفریحی در شهر اصفهان اطلاق میشه که در حاشیه رودخانه زیبای زاینده رود قرار گرفته. تله سیژ (تله کابین)، پارک پرندگان، پارک خزندگان، آکواریوم اصفهان، باغ گلها، فضاهای سبز متعدد امکانات تفریحی و استراحتی برای اهالی و گردشگران از امکانات ویژه این پارک است.

محمد محمدی
محمد محمدی
9 ماه قبل

منطقه جنگلی ناژوان از معدود باغ‌های اصفهان است که از جریان توسعه و گسترش شهر تا اندازه‌ای ایمن مانده و همچنان به هوای شهر لطافت و تازگی می‌بخشد. زیر نظر مدیریت طرح ساماندهی ناژوان که وابسته به شهرداری اصفهان است در این باغ فضاهایی چون تله سیژ، زمین‌های ورزشی، استخر، کمپینگ، زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌های درشکه سواری، اسب سواری، قایق‌رانی و محوطهٔ دوچرخه‌سواری فراهم شده و برای عموم قابل استفاده است.

trackback

[…] پروانه ها در پارک جنگلی ناژوان قرار دارد که مکانی بسیار سرسبز و دیدنی است. در این باغ […]

شاهین
شاهین
8 ماه قبل

ابنبار آب فقط تا بیشه ناژوون اومده خیلیم کمه بیشتر بوی بد میده تا لذت بخش باشه

محمدی
محمدی
6 ماه قبل

ساعات فعالیت مراکز گردشگری ناژوان در فصل پاییز

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان:
طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، زمان فعالیت باغ پرندگان، نمایشگاه و موزه صدف‌ها و باغ گل‌های گرمسیری ساعت ۸:۰۰ تا ۱۶:۳۰۰ تعیین شده است.