باغ خزندگان اصفهان

باغ خزندگان اصفهان

باغ خزندگان اصفهان ناژوان یکی از مراکز تفریح و گردشگری شهر اصفهان است که در منطقه ناژوان واقع شده است. این باغ از جمله باغ‌های قدیمی صفوی در اصفهان به‌شمار می‌آید.

باغ خزندگان اصفهان در سال 1391  با هدف آشنایی افراد با خزندگان راه اندازی شد.

مارها بخشی از موجودات خزنده در این مجموعه هستند که علاوه ترسناک بودن اهمیت فراوانی برای زیستگاه ما دارند از جمله تهیه دارو از سم مارها و همچنین نقش در کنترل آفات باغی و کشاورزی که شاید خیلی از افراد به این موضوع آگاهی نداشته باشند.

مجموعه باغ خزندگان دارای 25واریوم بزرگ و 12 واریوم کوچک است که به بخش سمی و نیمه سمی و غیر سمی تقسیم میشوند .

باغ خزندگان اصفهان ناژوان به دلیل فضای سبز زیاد و امکانات مناسب برای تفریح و گردش، هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. این باغ علاوه بر تنوع فضاهای سرگرمی و تفریحی، آب و هوای مطبوع و طبیعت زیبایی دارد که تجربه تفریحی مناسبی را برای بازدیدکنندگان خلق می‌کند.

باغ خزندگان اصفهان ناژوان از جمله باغ‌های بزرگ در شهر اصفهان است که دارای فضاهای سبز و فضایی بسیار زیباست. این باغ به دلیل فضای خود که در آن درختان، گل‌ها و گیاهان بسیار زیبایی وجود دارد، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در اصفهان شناخته شده است.

بخش گیاهان باغ خزندگان شامل گونه‌های مختلفی از گیاهان زینتی و درختان میوه است که در آن کشت شده‌اند. بخش حیوانات نیز شامل انواع مختلفی از پرندگان، خرگوش‌ها و گوسفندها است که بازدیدکنندگان می‌توانند آن‌ها را ببینند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

گونه های جانوری باغ خزندگان اصفهان

گونه های جانوری در این مجموعه توسط شخصی به نام علی غلامی اهدا شده اند. علی غلامی مجوز گرفتن و صید مارهای سمی و غیر سمی را از سازمان حفاظت محیط زیست دارد و تا به الان نمونه های زیادی از خزندگان را در اختیار دانشگاه ها و پژوهشکده های کشور گذاشته است.

باغ خزندگان اصفهان ناژوان دارای خزندگانی چون مارهای خارجی چون مار بوآی کلمبیایی، مار پیتون آلبینو هندی، مار پیتون آفریقایی، شاه مار مرجانی تایلندی، مارهای ایرانی چون مار کبری ، مار افعی پلنگی، مار سیاه زنگی، مار شاخدار، مار قیطانی، مار سوجه ، مار آبی، مار ارجنگی می باشد.

باغ خزندگان به غیر از مارهای ایرانی و خارجی ذکر شده دارای ایگوانا، اژدهای کومودو، تمساح آمازون، مانیتور بنگال، سوسمار، عقرب و … است.

امکانات رفاهی باغ خزندگان اصفهان

باغ خزندگان اصفهان ناژوان با فضای سبز زیاد، فضاهای سرگرمی مناسب و امکانات گردشگری جذاب، هر ساله مورد استقبال بسیاری از مسافران و بازدیدکنندگان قرار دارد. این باغ در مجموعه ناژوان قرار دارد که مجموعه ناژوان دارای بهترین سرگرمی ها و گردشگری ها می باشد.

مسیر رسیدن به باغ خزندگان اصفهان

باغ خزندگان اصفهان در 7 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد که برای رسیدن به این مکان گردشگری در اصفهان توصیه می‌شود از ماشین شخصی یا تاکسی‌های خطی استفاده کنید، زیرا این روش‌ها نسبت به استفاده از وسایل نقلیه عمومی راحت‌تر و سریع‌تر می باشند.

در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی، باید از ایستگاه مربوطه پیاده‌روی به مدت حدود ۱۵ دقیقه را انجام دهید، اخاطر نشان می شود که پیاده‌روی در این مسیر بسیار لذت‌بخش است و به‌دلیل قرار گرفتن در جاده سلامت و پارک ناژوان به‌هیچ‌وجه برای شما خسته‌کننده نخواهد بود.

Rate this post

نوشته‌های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] پارک ناژوان اصفهان باغ پرندگان ، باغ خزندگان، باغ پروانه ها، موزه صدف ها، آکواریوم، تله سیژ ، […]